Nu ska en ny strategi för varumärket Östersund utvecklas. Per Ekman på Tendensor och Malin Thorsén på Bright Planet har anlitats som processledare. Den 24-25 oktober samlades ett 50-tal representanter för olika delar av staden för att förnya arbetet med Östersundsbilden.
Vad står Östersund för idag? Vilken bild vill näringslivet och invånarna ge av staden? Det är några av frågorna som ska besvaras genom satsningen som Östersunds kommun genomför i samverkan med Destination Östersund.
Under september-oktober har intervjuer, workshops och undersökningar genomförts med representanter från näringsliv, föreningsliv, universitetet och kommunen i Östersund. Det som framkommer i processen ska fördjupas i en särskild arbetsgrupp som också den är speciellt utvald för sin kompetens och intresseområden.
Över 50 personer deltog i Workshops för Östersundsbilden (24-25 oktober).
Östersund har det senaste decenniet varit en aktiv varumärkesbyggare med begreppet Vinterstaden som önskad position. Begreppet upplevs nu för begränsat när staden genomgår positiva förändringar inom ett flertal områden, inte minst kulturellt och idrottsligt. Processen ska mynna ut i ett kreativt och hållbart varumärkesbyggande för Östersund som plats för talang, besökare och investeringar.
För mer information om projektet, kontakta:
Per Ekman
VD, Tendensor AB
0707-449980
Anette Tandberg
VD, Destination Östersund AB
0706-63 25 10
Eva Larsson
Kommunikationschef, Östersunds kommun
070-623 31 07