Tendensor spelar en nyckelroll som partner i det treåriga projektet BAS med målet att hjälpa städer och regioner och att utveckla ett effektivt investeringsfrämjande (Business Attraction) i tider av digitalisering och omvandling.
Projektet finansieras inom EU-programmet Erasmus + och sträcker sig från 2022-2024. Övriga partners är Dubrovnik (Kroatien), Imola (Italien), Pforzheim (Tyskland), Orust (Sverige), SERN (Italien) och Cardet (Cypern).
Ett konkret resultat av projektet ska vara ett digitalt träningsprogram för ledare och team i kommuner och regioner över hela Europa. Det kommer vara tillgängligt för alla, från 2024. Projektet BAS inleds med en uppstartskonferens i Pforzheim i slutet av maj.
Tendensors tidigare arbete med BAM (Business Attraction Management) kommer fylla en viktig roll som stöd och ramverk i projektet. Projektet BAS särskilda fokus på digitalisering kommer innebära en förnyelse av BAM-ramverket.
Om du vill veta mer om projektet eller om Business Attraction som arbetsmodell, ta gärna en kontakt.