Insikt & inspiration över gränserna
Tendensor Meetup 2022 vänder sig till engagerade varumärkesbyggare bland Sveriges regioner, kommuner och besöksdestinationer.
Evenemanget är skräddarsytt för utbyte och lärande över gränserna. Därför är agendan luftig och presentationerna hålls korta. Du som har varit på Tendensors Meetups tidigare känner igen konceptet.
Ni som deltagit i något av projekten Nordic Lights (svenska deltagare), Platsens varumärkesteam och Platsen som varumärke får genom Meetup 2022 en (efterlängtad) möjlighet till reunion.
Evenemanget arrangeras av Halmstads varumärkesteam i samarbete med Tendensor. Tillsammans kommer vi se till att du får en givande Halmstadupplevelse och inspiration för fortsatt varumärkesbyggande.
Välkommen!
Per Ekman
VD & processledare Tendensor
Halmstad hälsar dig välkommen

Årets värd för Tendensor Meetup är Destination Halmstad och Halmstads kommun. Stort tack till teamet (Susanne, Karin, Marcus, Lotta och Marie) som hälsar oss alla välkomna. Det utlovas ett fint försommarväder just dessa majdagar.
Halmstad har nyligen förnyat sitt varumärke i samarbete med Tendensor och i dialog med platsens aktörer. En varumärkesplattform och en visuell identitet finns framme lagom till Meetup 2022. Vi passar på att inspireras av den och att samskapa idéer om hur platsvarumärken kan omsättas i praktisk handling.
Kontaktpersoner
Susanne Ståhl | Kommunikationsstrateg | Halmstads kommun | E-post | Tel: 076-722 25 62
Marcus Andreasson | Marknadschef | Destination Halmstad | E-post | Tel: 0721-50 35 22
Preliminär agenda
En fullständig agenda med tidpunkter och kompletterande inslag presenteras närmare konferensen. Fem inslag kommer att finnas med under de två dagarna.
- Varumärket Halmstad – Release!
Halmstads varumärkesteam presenterar nyckelidéerna i varumärket Halmstad. En efterföljande workshop arrangeras: vad kan vi lära? Hur kan varumärket Halmstad implementeras och skapa värde för Halmstadborna och lokala företag? - Helsingborg och H22: Från storytelling till storydoing.
Fredrik Wahrolén, kommunikations- och marknadsdirektör Helsingborgs stad. Genom att fokusera på storydoing istället för storytelling och med en tydlig kommunikation som driver förändringar har Helsingborg uppmärksammats för sitt kommunikations- och marknadsföringsarbete. Bara genom att våga misslyckas skapas förutsättningar för att verkligen nå ut. - Platsens varumärkesbyggande i förändring
Per Ekman ger utblick och insikt om hur platsers varumärkesbyggande står inför förändringar. I fokus står frågan hur vi kan skapa en stärkt lokal identitet och hållbar platsutveckling. - Lyskraftiga case från hela Sverige
Särskilt tillfrågade deltagare presenterar färdplaner eller initiativ. Vi får ”behind the stage”-inblickar och tar chansen att ställa frågor och dra slutsatser. - Utmaningar att tackla tillsammans
Erfarenheten visar att vi står inför liknande utmaningar och möjligheter där hemma. Vi arbetar i blandade grupper för att lära av varandra och forma nya lösningar. - Halmstadsupplevelser och gemensam middag
Vi passar på att uppleva Halmstad tillsammans. På torsdag kväll har vi gemensam middag någonstans i kvällsvimlet
Praktisk information
Datum: 12-13 maj
Tider: Tor: 13.00-17.00, Fre: 08.15-14.30
Plats: Halmstad teater
Arrangör: Tendensor i samverkan med Destination Halmstad och Halmstads kommun.
Antal deltagare: Max 30
Konferensavgift: Kostnadsfritt (lunch och middag bekostas av deltagarna).
Boende: Hotell Mårtenson rekommenderas.
Mer info: Per Ekman | VD & processledare | Tendensor | E-post | Tel: 0707-44 99 80
Anmälan
[CognitoForms id=”63″]